BACK TO SCHOOL - DIY NOTEBOOKS / KONKURS

by - 21:14




Przygotowanie do szkoły nie oznacza tylko stworzenie odpowiedniego makijażu lub outfitu. Potrzebne są nam przecież przybory szkolne. 

Byłam już znudzona oklepanymi okładkami zeszytów oraz teczek i po raz  pierwszy, postanowiłam stworzyć własne oryginalne okładki, dzięki którym może z większą ochotą będę podchodzić do przedmiotu.
Zainspirował mnie do tego pewien wpis na grupie na fejsie i pomyślałam, że warto to zrobić. 
Przejrzałam masę filmików na YT z diy zeszytami, ale i tak większość pomysłów pochodzi z mojej głowy. Jak zrobić własną okładkę na zeszyt? To proste. 
Wystarczy zeszyt, kolory papier, przybory i WYOBRAŹNIA. W ten sposób możesz świetnie wykorzystać czas i być przy okazji oryginalna. 


Gdy już będziesz mieć gotowe pomysły, przygotuj zeszyty i materiały, których będziesz potrzebować. Jeśli decydujesz się na własne okładki to nie kupuj drogich zeszytów. Moje zeszyty, to zwykłe zeszyty z Tesco za kilkadziesiąt groszy. Mają po 60 kartek, bo nie lubię nosić grubych zeszytów.



Do obklejenia zeszytów wykorzystałam kolorowe brystole, tekturę oraz szary papier. Rozłożyłam zeszyt i wycięłam kawałek trochę większego rozmiaru niż zeszyt. Później tylko przykleiłam "zakładeczki" i ten sposób miałam już obklejony zeszyt.

Następnie z białego papieru wycięłam literki, które później nakleiłam na zeszyt. Tak prezentuje się efekt końcowy. 


To nie jest nic trudnego. Wystarczy tylko odrobina kreatywności. Możecie zakupić różne naklejki, kolorowe taśmy lub ozdobne naklejki. Nie da się ukryć, że wyda się więcej pieniędzy na ozdoby niż wynosi ogólna wartość zeszytu, ale dla takiego efektu warto, prawda?

Jeśli nie macie pomysłów na zeszyty, wystarczy, że przeglądniecie yt. Podaje Wam kilka ciekawych filmików.




YT dosłownie pęka od tych filmików. Aż ciężko znaleźć takie, które chcemy wykorzystać, bo jest pełno cudnych wzorów. Osobiście skierowałam się ku własnej kreatywności i stworzyłam okładki związane z moimi ulubionymi serialami, filmami, postaciami. Zrobiłam też zeszyty z ozdobnymi motywami.


"Teen Wolf"


"Pretty Little Liars"


"American Horror Story"


Wzór "Doodle" / "The Walking Dead"


Tył zeszytu TWD


Tworzenie okładek zajęło mi kilka dni. Jest to długa praca, ale nawet przyjemna. Oczywiście to nie jest koniec mojego diy. Mam jeszcze w planach kilka zeszytów, teczkę oraz segregator. W tym roku chcę się wyróżniać. Mam zamiar też okryć zeszyty okładkami foliowymi, aby się nie zniszczyły.


Gdy już przygotujesz świetne zeszyty i inne przybory, warto też pamiętać o organizacji do lekcji. Bez dobrego planu nie osiągniemy dobrych wyników. Co więc należy robić, aby poprawiać swoje umiejętności i przy okazji zdobywać dobre oceny?

  1. Zainwestuj w dobry kalendarz. To właśnie w nim będziesz sobie notować ważne rzeczy, informacje szkolne, daty testów. Rozplanuj sobie dzień od rana do wieczora, a gwarantuje Ci, że nie pogubisz się przy tylu obowiązkach. 
  2. Dobra będzie też tablica korkowa, na której możesz umieszczać skróty notatek lub inne ważne rzeczy, o których nie chcesz zapomnieć.
  3. Każdy z nas co roku powtarza "to będzie mój rok, będę się uczyć, postaram się nawet o pasek na świadectwie". Przyjdzie co do czego i na koniec roku staramy się, żeby chociaż zdać, albo wyciągnąć jakoś na wyższą ocenę. Pracuj cały rok. Ciężka praca przyniesie dużo korzyści, a nauczyciele bardzo docenią Twój trud. 
  4. Idziesz do nowej szkoły? Nauczyciele Cię nie znają, więc jest to dobra okazja na uzyskanie u nich plusów na starcie. Bądź aktywna już od pierwszych lekcji. Udzielaj się, odpowiadaj na pytania i również je zadawaj. Dzięki temu zyskasz u nauczyciela i w ciągu roku nie będzie Cie tak męczył z pytaniem ( SPRAWDZONE)
  5. Jeśli chcesz zyskać nowych przyjaciół w klasie, a boisz się, że Cię polubią, to bądź sobą. To najlepsze wyjście. Przyjrzyj się wszystkim, może zauważysz u nich coś charakterystycznego, co może Was razem łączyć (jakiś gadżet ulubionego zespołu lub coś z filmu) i zagadaj tą osobę na ten temat. W ten sposób znajdziecie nić porozumienia i nawiążecie znajomość. 
  6. Stwórz listę rocznych celów, aby poprawić się na przykład z danego przedmiotu. Dobrze sprawdzi się miesięczny i tygodniowy plan, dzięki którym będzie łatwiej rozłożyć Ci wszystkie obowiązki. 
  7. Robiąc notatki, wypisuj w podpunktach najważniejsze informacje, podkreślaj je też różnymi kolorami. 
  8. Aby łatwiej zapamiętać materiał, podczas nauki, żuj gumę, na przykład owocową. Podczas testu żuj gumę o tym samym smaku. Dzięki temu lepiej się skupisz i przypomnisz sobie materiał.
  9. Uważaj na lekcjach. To właśnie z nich wyciągniesz najwięcej wiadomości i mniej czasu spędzisz w domu na ponownie "wkuwanie" materiału.
  10. Powtarzaj sobie wiadomości przed snem. Materiał, którego się uczyliśmy przechodzi z pamięci krótkotrwałej na długotrwałą.
  11. Jeśli lubisz się uczyć przy muzyce, wybieraj taką, która nie będzie Cię rozpraszać. Polecam soundtrack z gry "Life Is Strange". 



UWAGA KONKURS!

Już wielu ludzi pochwaliło moje zeszyty, dlatego też postanowiłam zrobić konkurs, w którym będą do wygrania dowolne okładki na zeszyty.

ZASADY
Użytkownik Twittera:
-Dodaj tweeta, w którym polecasz mojego bloga (dodaj oczywiście link do niego)
-Dodaj hasztag #princesskidiy
- Jeśli masz możliwość, zaobserwuj bloga.
- Zostaw komentarz pod postem (może być anonimowy) "Biorę udział" 

Użytkownik Bloggera:
-Zaobserwuj mojego bloga (jeśli już to robisz, omiń ten krok)
-Poleć naszego bloga u siebie
-Zostaw komentarz pod postem "Biorę udział"

Wybiorę 4 osoby, z którymi po zakończeniu konkursu skontaktuje się i omówię wszelkie formalności. 
Konkurs trwa od dziś (29 sierpnia) do 11 września. Wyniki podam dzień po.
Jest to pierwszy konkurs na blogu i uważam, że jest on dosyć ciekawy i nie ma jakiś wymyślonych zasad. 
Zapraszam do wzięcia udziału w nim :)

Dajcie mi znać, która okładka najbardziej Wam się podoba i czy sami postanowiliście zrobić coś takiego!


SOCIAL MEDIA

biedroneczka_a
kindziapindziah






You May Also Like

20 komentarze

  1. Świetnie wykonane zeszyty, w nastepnym roku chyba sama postanowie zrobić własnoręcznie.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorę udział, zeszyty są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. biorę udział kindzia pindzia :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Biorę udział 😏🙈 - zolinka

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainspirowałaś , mnie do robienia tych zeszytów ^^
    http://paulinqaablog.blogspot.com/ zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Super okładki!:*
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post <3. Biorę udział

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne pomysły na zeszyty :D
    Biorę udział

    OdpowiedzUsuń
  9. biorę udział, zeszyty są wspaniałe, a zakochana jestem w tych z teen wolf♥
    tt - jennersheroine

    OdpowiedzUsuń
  10. biorę udział! zeszyty są naprawdę super :D
    tt-Halo_Lolaa

    OdpowiedzUsuń
  11. Swietny post, na prawde!! W przyszlhm roku na bank robie swoje okladki, twoje sa cudowneee!! Ze tez nie wpadlam na ten pomysl....

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne okładki, bardzo mi się spodobały te z tfios i z minions, ja swoje zeszyty w tym roku chcę ozdobić kolażami z youtuberami, mam nadzieję że mi się uda :)

    http://baeionce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Biorę udział!
    Super okładki, bardzo mi się podobają, szczególnie te z Teen Wolfa i PLL. Obłędne są, inaczej nie umiem tego określić! Konkurs to super inicjatywa z twojej strony, więc żal było nie skorzystać. Poza tym bardzo podoba mi się twój blog, życzę Ci, żeby zdobył jeszcze większą popularność ;)
    Pozdrawiam!
    tt - @trzymajowiec

    OdpowiedzUsuń
  14. A właściwie, to życzę *Wam*, dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń
  15. Biorę udział ��

    @luckyxlukey

    OdpowiedzUsuń
  16. Żucie gumy u większości nauczycieli nie przejdzie, ale można coś wąchać podczas nauki i potem podczas sprawdzianu, z pójścia do łazienki i spsykania nadgarstka perfumami nauczycielowi tłumaczyć się nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Biore udział / drugssavemylife

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny i oryginalny pomysł z takimi okładkami. Bardzo mi się podobają :)
    Pozdrawiam
    Vivi
    Vivienne Night Blog

    BLOG | INSTAGRAM | TWITTER | FACEBOOK | BLOGLOVIN'

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowny BLOG ! ♥♥
    BIORĘ UDZIAŁ

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM: @poliwczak